رکسان-تغییر نام سازمان جهانی گردشگری -001

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با نام و برند جدید، UN Tourism، وارد دوره‌ای جدید شد

UNTOURISM یا «سازمان گردشگری ملل متحد» نام جدیدی است که (UNWTO)، برای خود برگزیده است. با این تغییر نام، این سازمان فعالیت‌های خود را به عنوان آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد و رهبری و توسعه جهانی گردشگری با هدف شناسایی محرک‌های اجتماعی و اقتصادی، با محوریت “مردم و سیاره زمین” ادامه می‌دهد.

شعار سازمان گردشگری ملل متحد “تحول گردشگری برای جهانی بهتر” است.

علاوه بر تغییر فرایند نام سازمان، ماموریت و اهداف سازمان گردشگری ملل متحد بر سه پیام اصلی می‌چرخد:

سازمان ملل به عنوان سازمان نوع دوستانه جهانی، مفهوم پیوند انسان‌ها در سراسر جهان و مفهوم کنشگری و حرکت.

ارتقاء رفاه افراد، حفاظت از محیط زیست، تحریک پیشرفت اقتصادی و ترویج ساختار منسجم و هماهنگ بین‌المللی از اهداف کلیدی هستند که جوهر اصلی UN Tourism را تشکیل می‌دهند.

به نقل از سایت UNWTO، برای دستیابی به این هدف، UN Tourism از خدمات Interbrand، یکی از بزرگترین آژانس‌های برندینگ جهان، استفاده کرد. Interbrand با توجه به تغییر دیدگاه سازمان درباره گردشگری توانست هویت بصری و داستان برند جدید را شکل دهد.

رکسان-تغییر نام سازمان جهانی گردشگری- UNTOURISM 002

 

UNTOURISM، نماد اعتماد و گردشگری سازمان جهانی گردشگری

زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل UN Tourism، گفت: “با پیشرفت جامعه، بخش گردشگری نیز مانند بسیاری از بخش‌های دیگر، به تغییر نیاز دارد. این تغییر برای خدمت به عنوان انگیزه‌ای برای پیشرفت در مقیاس جهانی است. ارتقاء رفاه افراد، حفاظت از محیط زیست، ارتقای روند پیشرفت اقتصادی و ترویج ساختار منسجم و هماهنگ بین‌المللی اهداف کلیدی هستند که جوهر اصلی UN Tourism را تشکیل می‌دهند.”

از ویژگی‌های جدید برند می‌توان به کنار گذاشتن کلمات اختصاری، اتخاذ نگرش قابل دسترس و بهره‌وری بیشتر به نفع سازمان جهانی اشاره کرد. این برند نماد اعتبار، گردشگری و شکل‌گیری مفهومی ساده و قابل ارتباط برای همه است.

سازمان جهانی گردشگری با 160 کشور عضو و صدها همکار در بخش خصوصی، مستقر در شهر مادرید، اسپانیاست. این سازمان از نمایندگی‌های سازمان ملل است که در رابطه با امور جهان گردی تحقیق و در قالب گزارش به صورت سالانه منتشر می‌کند.

افزودن یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *